AB GOES WILD IN ALBY PART 6

Min kollega Anna ringde mig på dan och tyckte jag skulle åka ut till henne ända ute i Alby på kvällen för lättare party. Jag & Sebbe skulle bege oss ut till Alby vid halv 8 snåret. inbitna innerstadsbor som vi är så va vi en smula nervösa nför den långa resan till Alby. Det är ju trots allt väldigt långt bort från vasastan samt stureplan

.

Vi satte oss på tuben och rullade iväg. vid axelsberg fick vi reda på att det skett en olycka några stationer längre bort. troligtvis hade nån hoppat framför tuben. jag vart väldigt upprörd över det misstänkta självmordsförsöket och tyckte att idioten minsan kunde valt ett annat tåg att hoppa framför. Jag ville ju festa! Det va bara att kila av åget och följa strömmen av människor som tydligen visste vart ersättningsbussen gick.


Efter 10 min kom en buss. kaoset va.totalt! i stil med stor panikslagen boskapsjord försökte alla ta sig på bussen samtidigt. Jag väntade bara på att nån skulle bli nertrampad. Bussen blev snabt överfull och busschafören ville att några skulle gå av. ingen gick av och då vart det ett jävla liv istället. folk gapade och skrek och jag ville bara korka upp och lugna ner mina nerver.


Efter mkt om och men kom vi iaf iväg. väl hemma hos Anna så startade vi lungt. Men är man hemma hos Anna kan jag iaf räkna med att antingen bli katastrof full eller vakna upp hängandes med överkorppen över ballkongräcket.

Kvällen löpte på alkoholen ja den flödade som den skulle. Mitt minne ja det ligger nog kvar där ute i Alby för jag kommer inte ihåg så mycket. Men det jag kommer ihåg va iaf väldigt kul :D

Vaknade upp i total baksmälla. jag gick upp strax innan 8 och beklagade mig för lilla katten som svara med att hugga mig i handen. gick och la mig igen.


senare på dagen åkte jag och sebbe hem den långa vägen igen. Mot odenplan för att käka en gigantisk pizza. gott som fan!


Jag va mkt upprörd på tåget påvägen hem. upprörd över diverse konstigheter som konstiga människor, idiotiska tjejer, samt paraboler.


jag spanade in en ganska söt rocktjej på tuben. men jag fick bara onda ögat efter att ha sagt " åh ge mig" om blickar kunde döda så hade nog vart död nu


Nu är klockan sent jag ska gosa ner mig i sängen.

vi ses mina vänner samt ovänner och ännu icke funna vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0