Frozen in time

Tiden är en tjuv! Vi kan alla vara säkra på att tiden för eller senare kommer ikapp oss. tiden är den ultimata tjuven. Tiden har två egenskaper. den första egenskapen är att den kan gå otroligt otroligt långsamt. Nått vi kan va säkra på är att om vi har tråkigt ja då går tiden så sakta att det känns som en eon av tid. Tiden står still. egenskap nr två. tiden går alldeles för snabbt. Har vi kul ja då kan vi va säkra på att tiden kommer flyga iväg.

Men hur vi än vrider och vänder på det så kommer tiden alltid ikapp oss.

Orsken till min tidsblogg är att jag under den senaste veckan har funderat på vad jag egentligen har gjort detta år. Jag blir osäker, blandar ihop detta år med förra året. jag vet egentligen inte om det va detta år eller förra året nått speciellt hände. Jag och Robban diskuterade tiden över en kopp kaffe. funderingar om vad vi egentligen har gjort av våra liv dom senaste två åren. i Robbans vita soffa satt jag som ett fån och undrade vart min tid hade tagit vägen.


För 2 år sen gjorde jag slut med min dåvarande flickvän Bea vi hade vart tillsamans i 2,5 år. vad gjore jag för två år sen? jag bodde där jag bor nu, jag jobbade på samma jobb, jag gjorde ungefär samma saker som jag gör nu, ingenting har förändrats, möjligtvis att en rynka eller två har kommit inget mer. Robban sa att mig kan man lita på. " Man vet vart man har dig du har vart där du är nu väldigt länge säg inte upp dig för då blir det förvirrande"

2 år! 670 dagar , 63072000 sekunder det är tid! jag blir galen av tiden!

Saker som hände för 5 år sen känns fortfarande som att det va förra veckan. men det är ju en eveighet. för nästan 9 år sen va jag tillsamans med en tjej som hette Jacqueline vi förlovade oss på 12 slaget till år 2000. det känns inte alls som 9 år sen det känns som max 2 år sen. allt går så fasansfullt fort. men går det fort för att jag har roligt? tveksamt.


När jag tittar på bilder från iår och förra året sen jag ingen skillnad, förra sommaren och den här sommaren är likadana. samma sommar samma tid, samma liv, ingenting ändrades. Tiden äter upp mig.


ibland känns det som att jag står i mitten av nått som curkulerar väldigt snabbt, jag vill trycka på stopp knappen och kliva ur tiden och titta på.
 
Tiden är en tjuv det kan vi inte komma ifrån. tiden äter upp våra liv.

tiden kan va underbar tiden kan stå still när man gör nått så underbart som att bara ligga och titta i ögonen på den man älskar,


tiden kan va grym för förr eller senare tar den ifrån oss dom vi älskar


tiden är en tjuv jag älskar och hatar tiden


Kommentarer
Postat av: Tess

Men kom ihåg fina du, att det är Du som väljer vad du ska göra med tiden ;) Även om den kommer ikapp dig, så är det fortfarande du som väljer vad du vill göra av den :* DET är en bra sak med tiden ^^

2008-12-04 @ 10:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0