jul jul strålande jul

Jul jul strålande jul

Dagen innan julafton så åkte jag, min kusin, hennes sambo samt deras lilla dotter Thea ner till min familj i Nyköping. va rätt skönt att komma bort från stockholm till skogen mitt i ingenstans. Thea på snart ett år vart snabbt offer för min kamera. till en början så va hon en smula blyg men sen vart hon en riktig linslus. jag visade bilder för henne då log hon så sött :)


kvällen löpte vidare, jag syster,bror och mor slog in julklappar och hade allmänt kuligt. av nån jävligt skum anledning började vi oxå prata på Norska :P


sen va det dax för sängen!, jag fick kvarta inne hos lillebror, han är iof inte så liten längre 13 år och har snart vuxit om sin bror.


jag vaknade upp på julaftonsmorgon gnuggade mina sömndrukna ögon och fick syn på ett jättepaket brevid sängen. Som en glad liten 7 åring slet jag upp pappret och fann att mor hade införskaffat 3 väldigt härliga dunkuddar till mig :D Bror satt och pillade glatt på en sprillans ny mobiltelefon


Under dagen så gick jag ut på en lättare fotorunda ner till ån. Vart väldigt väldigt bra bilder då vissa partier av ån va täckt av massa istappar som hängde ner från grenar och annat en helt underbar syn. Sen vart det julgröt mums mums :D dagen flög på och kalle ankas julafton flödade ur tv,n Julvärden Lasse kroner va allt annat än bra , jag tror nog jag hade vart bättre där i fotöljen.


jag va en smula besviken det va ingen snö ute :( men helt från ingenstans började det falla ner massa snö, inte sådär jätte mycket, kom iaf nån cm och som stockholmare får man nöja sig med det.


Sen vart det julklappsutdelning jag i vanlig ordning drog på mig tomteluvan och satte igång med att dela ut :) Då jag är 25 år så räknas jag nu som vuxen i min familj och då får man nöja sig med halsdukar, kuddar,strumpor och annat nödvändigt :) bra att ha grejer :D Lilla Thea slet och drog och öppnade paket och va jätte glad :) Vi "vuxna" hade köpt varsin vuxenjulklapp som vi la i en hög och drog lott om, jag hade köpt en bok med 1001 drinkar, den fick jag ju såklart behålla :P så nu jävlar ska det blandas drinkar mohahahhaha


Julafton flöt på vi åt god julmat , tittade på julfilmer, knäckte nötter och va allmänt julmysiga,

Het underbar julhelg med familjen :)


julklapparna då?

3 dunkuddar samt ett duntäckte

2 par strumpor

1 halsduk ( mor tyckte jag skulle ha den när jag åkte till Sundsvall )

pengar så jag kunde köpa bussbiljetter till sundsvall :D

1 en väldigt bra bok

1 drinkbok

min mor fixade även så jag kudne få komma till hennes vän och få massage, 2 timmars massage hell yeah! rygg, lår samt armar det behöver jag!

1 kaffemugg av bror där det står "världens bästa bror"

fick lite annat smått och gott oxå :)

   

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0