kattfnatt

Kl halv 8 imorse väcktes jag till nått panikartat jamande från Morris lät som att han fastnat nånstans jag kastade mig upp ur sängen för att se vad som hänt. slängde mig ut i hallen och fick syn på Morris som helt enkelt bara satt på golvet precis som ingenting hade hänt. lilla gubben ville helt enkelt få upp husse ur sängen.

den där katten är fan knäpp!  han vet hur han får upp husse ur sängen, men testar även nya knep lite då och då. just det här med panikjamningen va ett av hans nya påhitt.

Morris lista på hur man får upp husse ur sängen

1 : klösa på madrassen helt vid fotändan så att man måste slänga sig upp för att vifta bort honom, ( han flyr då under sängen och man måste hitta nånting att peta med för att få ut han ) då är man klarvaken

2 : Det populära kattfnattet. han fnattar runt i hela lägenheten morrandes

3 :  intensivt jamande så att man måste gå upp för att se vad som hänt, helst har han då satt sig högt upp, antingen på kylskåpet, en garderob eller bokhylla. Han ser ofantligt nöjd ut när man hittar honom om brukar i regel gå och lägga sig 5 min efter att man hittat honom

4: hoppar upp i sängen och petar på huvudet lite lätt med tassen

5 : ovanför min säng har jag en loftsäng som han sover i. HAn klättrar upp i den och lever rövare, självklart bara så länge som det behövs för att husse ska gå upp. återigen tar det 5 min sen sover han och själv är man klarvaken...

det är bara några av grejerna han gör. han är rätt smart :P


Kommentarer
Postat av: Miss M

Jaha.. de e så man ska göra för att få upp dej :P

2008-12-28 @ 00:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0