Maria VS SL

Strul med tuben, strul med bussar, strul med pendeltåg en stockholmares vardag. Nånting går alltid fel när man åker i Stockholms lokaltrafik. Varje gång jag står och hoppar och svär för mig själv över att en buss eller tunnelbana är sen så tänker jag på en av mina närmaste vänner Maria.


Maria är nämligen Stockholms största SL hatare. Står man där och svär även nån sen ankomst kan man alltid dela sitt hat mot SL med Maria. Vilken dag eller tid på dygnet det än är så kan jag alltid vara säker på att Maria finns där nånstans och hatar SL.


Min underbara vän har ringt mig ett oräkneligt antal gånger och bokstavligt talat skrikit sönder mitt öra med sitt SL hat. Inte bara över sena eller inställda avgångar, utan även när exempelvis buss 807 får för sig att åka rally och Maria med hund flyger som vantar över hela bussen,


Jag vet inte har inte kollat Marias telefon men jag tror nog att hon minsann har SL kundtjänst som snabb nummer, för SL kundtjänst har fått ta emot ett X antal väldigt arga samtal från Maria. Jag har vart med ett par gånger då Maria vräkt ur sig sin totala ilska mot SL. Jag brukar roat titta på och myser inombords,


Ne Maria kan man alltid lita på för hur mycket man än hatar SL så vet jag med all säkerhet att Maria hatar SL 100 gånger mer.


Igår va nog hennes hat på sin högsta nivå. En uppbrunnen elkabel på den röda linjen orsakade totalstopp på röda linjen. Ersättningsbussarna va proppfulla och där mitt i allt kaos stog Maria och Stoja och ville komma hem. Hon slutade runt 6 tiden och borde ha vart hemma en stund senare. Stackarn smsade kl halv 8 och sa att hon nyss kommit hem. Jag led med henne och delade med mig av mitt hat mot SL. En kram till Maria som genomled ett helvete med SL


Maria är SL,s största fiende


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas du får en underbar dag! :)

2008-12-11 @ 16:28:53
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0