TOPPTRÄNAD FÖR ATT BO STHLM

I stockholm måste man nästan va elitidrottsman på vintern för att ta sig fram. Igår när jag åkte till jobbet så tog jag bussen. Vi som bor i stockholm vet att när det snöar ja då e det fan 99,9% chans att SL strular. Chokad upptäckte jag att bussen faktiskt gick enligt tidtabell. iaf min buss Linje 2 som åker sightsing genom hela stan. Bussen ja den va ju såklart iskall och jag satt och huttrade där med Asta 85 och Gunnel 46 3 barnsmor från Vällingby ( vet dock inte om dessa åldrar och namn är riktiga)


Väl framme i gamla stan började mitt träningspass på eltitnivå. Eftersom bussen framför hade kraschat ihop totalt så kunde vi inte stanna vid busshållplatsen utan fick stanna lite avsides. dörrana öppnades jag titatde ut och insåg att om jag skulle komma av den här bussen så fanns 2 alternativ


1: plumsa rakt ner i en gigantisk snöhög och få snö överallt

2: ta sats från barnvagnsplatsen och hoppa 2 meter rakt ut och förhoppningsvis landa på en isfri fläck


jag valde alternativ nr 2 jag och min dator tog sats och flög över snöhögen. isfritt under mina skor va det dock ej, jag tappade såklart balansen och mina ben flög åt alla håll och kanter. men som bambi på hal is lyckades jag få ordning på kroppen och ramlade inte. Ett par förvånade turister stog och glodde på mina akrobatiska övningar.


sen började vandringen till jobbet ( tar ca 2 min utan snö) Eftersom vägvärket inte behagat rulla ut sina plogar så va det massa snö jag zickzackade mellan diverse slaskhögar, turister och hundar samt cykelbud. kände mig nästan som en slalomstjärna. nåväl kom till jobebt efter mkt om och men...


påvägen hem så var det fortfaande inte ordentligt plogat på trotoaren, Jag halkade och svor långa ramsor, vägen ner mot mig är nerförsbacke som såklart kan bli en smula hal, jag fick "åka" på mina nedgångna sulor. när jag skulle över vägen så lågd et återigen en sån där gigantisk snöhög i vägen. ja det va bara att ta sats igen och hoppa. missbedömde såklart avståndet en smula och landade i en sån där mörk slaskhög med båda fötterna.


Väl hemma så va mina ben helt slut efter dagens balansövningar. jag har kommit fram till att ska man bo i stockholm på vintern måste man va mästere i 7 kamp precis som Carolina klyft.


i nästa blogg väntar "vad är en typisk sockholmare"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0