viterfotografering

Jag vaknade upp runt halv 11 imorse som vanligt va jag totalt förvirrad och visste inte riktigt vilken dag det va. efter några sekunders tänkande kom jag på att det va söndag. Är det söndag betyder det att jag ska jobba oftast. Jag funderade några sekunder till på om det va jag eller min kollega som skulle jobba. kom fram till at det va min kollega.Lättad föll jag bakåt i sängen med ett leende på läpparna. låg där en innan jag knallade upp med fokusen på kaffebryggarn. Jag såg att det va strålande solsken ute.

Efter första koppen med kaffe fick jag ett extremt fotosug! jag ville ut och fotografera det vackra vädret med all snö. jag funderade en stund till. vid kaffekopp nr två ringde jag min vän Robban och informerade glatt att vi skulle ut i det fina vädret och fota.


Vi möttes upp en timma senare på söders höjder med våra kameror i högta hugg. vi började vandra iväg. eftersom att jag inte har insett riktigt att det är vinter så va jag inte heller urustad för en lång vinterpromenad i det härliga vädret. Mina fötter började protestera efter 5 min. varken jag eller Robban hade vinterskor så i det härliga glatta underlaget fladdra vi omkring en bra stund innan våra fötter vande sig vid att det faktiskt va snö och inte nånting annat.


Efter 20 min kände jag mig som ett barn, jag va pissnödig och hungrig och va inte sen med att beklaga mg över det samtidigt som jag halkade omkring som bambi på hal is. vi intog riktigt vinterbränsle iform av seven eleven korv ( smaka som vanligt skit men det va mat) vi funderade en stund vart vi skulle gå. våra fötter bar upp mot kyrkan. uppe på toppen ja där blåste det på ganska bra så vi flydde in i kyrkan. Vi hoppades att vi skulle få en skymt av nått andligt att fotografera ingenting dök upp. men några stiliga bilder vart det allt.

När vi kom ut igen hade det börjat blåsa på väldigt bra. mina öron vart iskalla på 2 sekunder, mina fötter påminde mig om att dom oxå minsan va kalla, mina händer dog speciellt min högerhand som e lite halvtrasig efter diverse strider med Morris och annat spännande


om jag nu skadar mig på ett eller annat sätt så kan jag ge mig fan på att det alltid och då menar jag alltid är på den högra sidan av kroppen. Närjag hoppa på kryckor i 3 månader va det min högerfot som va trasig, när jag spelade innebandy under mina 13 år va det ALLTID mina fingrar på högerhanden som tog stryk, skrapar jag upp ett knä ja då e det på höger sida, dödar Morris min hand ja då e det fan höger sida, får jag migrän ja då börjar den på vänster sida för att sedan gå runt huvudet och sätta sig strax över höger ögonbryn. om jag nu mot all förmodan skulle bli överkörd så kan jag ge mig fan på att det är höger sida som kommer få ta smällen. Nog om min höger sida!


Jag och Robban plåtade på rätt så bra där i kylan, jag hade traskat omkring i djupsnö för att få bra bilder ( mina fötter va bort så det gjorde inget) jag stog i konstiga ställningar och på konstiga ställen, jag hade snö i ögat, snö på huvudet, snö i skorna , snö innanför tröjan jag hade fan snö. snö snö snö jag är nya snömannen!


Efter mycket fotande så begav vi oss iväg. kylan bet tag i mitt redan så nerkylda ansikte, Robban klagade jag klagade våra kameror klagade. Efter mkt om och men så mötte vi upp Robbans tjejkompis och gick till ett café och värmde oss. sen begav jag mig iväg ner mot kontoret för att fika med min kollega. väl inne slängde jag av mig skorna och tryckte upp mina fötter mot elementet för att tina upp. skönt som fan!


ja det va väl dagen i stort helt enkelt.

Vi ses på andra sidan linsen mina vänner nu ska jag kolla på film


   

   

  

Mer bilder kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0