nostalgitrippar

Igår va det tänkt att jag och grabbarna G sebbe och Robban skulle ut på retro kväll ala 80 tal, tyvärr vart detta inställt. vi funderade länge och väl på vad vi skulle pyssla med. vi hamnade på "krogen" bonden med en smula allternativa stilar?

vi satte oss i en soffa och ölen flödade ner i våra torra halsar. musiken pumpade, ölen flödade, mer och mer människor kom, jag studerade dansgolvet och fick plötsligt syn på en rumpa intryckt i tajta rosa jeans.

synen av rumpan fick mig at åka ca 10 år bakåt i tiden. Jag va tillsamans med mitt Ex madde då, ganska spännande, hon hade likadana byxor och likadan rumpa, jag tittade upp och förundrades över att denna rumpa satt på en likadan kropp och på den likadana kroppen satt ett likadant huvud, Jag och Robban fiffinurlade en stund innan vi fattade beslut om att det inte va Madde utan en dålig kopia.

denna nostalgi tripp varade bra länge, musiken va hög men min hjärna kopplade bort den och jag hörde solklart låtar från den tiden. hon lyssnade då mycket på gruppen freestyle, dom låtarna malde i mitt huvud.

Efter en stund fick jag lite små tråkigt och funderade på att rulla ner till After, jag knallade in på muggen. i pissrännan stog två killar jag citerar nu samtalet mellan dom

kille 1 "alltså det spelar ingen roll om du har herpes på kuken jag kan suga av dig endå"

kille 2 " va bra för jag är jävligt kåt"

kille 1 " dåså då går vi hem till dig "

jag måste ha stått och gapat som en stor fågelholk för en struts.

jag packade ihop mig själv och begav mig mot old town.

kom till After och till min förvåning så hade dom nu satt upp strobes och annat disco ljus. jag höll på att få EP anfall och migrän. jag flydde in på tempelbar och fortsatte mitt ölande, hitta lite vänner och bekanta och sen trillade sebbe in full som en kastrull!

ganska okej kväll endå :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0