ATT TA DEN VÄRDLSBERÖMDA " SKA VI TA EN ÖL?"

Igår va min första dag på jobbet på det nya året. jag hade knappt fått upp värmen från min kyliga bussfärd dagen innan då jag klev in på kontoret. jag frös som en tok när jag öppnade kontorsdörren, Jag upptäckte snabbt till min fasa att det va ca 9 grader varmt inne på kontoret. ett fönster hade stått lite halvöppet sen senast jag jobbade,

elementen gick för fullt men gav ingen effekt. jag sprang runt som en yr höna och drog igen samtliga fönster ordentligt. men i en gammal kåk får man räkna med spännande drag från fönstren. jag sparkade igång alla element på den högsta fräsen jag någonsin kunde få på dom, drog igång så många datorer som möjligt för att få nån värme,


4 timmar senare så hade tempraturen vid serverskåpet stigit 4 grader va nu uppe i 13 grader, men på resten av kontoret va det fortfarande runt 11-12 grader varmt, jag satt och huttrade fullt påpällsad med vantar,jacka, luva och mössa, runt 17 tiden sprang jag ut för att handla och stötte på en vän med en annan vän som satt och drack öl, bestämde mig för att joina dom på en öl när min dag va slut. när jag stängde kontoret vid 18 tiden så frös jag som en gris, begav mig ner till Tempelbar för en öl.


den världsberömda frasen " nemen en öl kan man väl ta" 2 öl senare befann jag mig med massa folk påväg till sunkhaket Nivå 22,
 
min fokus låg på att försöka bli varm i kroppen så det fick bli en whisky, några öl oc några whisky senare så hade jag iaf kommit upp i en relativt skön värme i kroppen, men då va det dax för mig att bege mig hem så ut i kylan igen. Jag och sebbe vandrade hem till mig och började glo på JVM finalen,

att man aldrig lyckas med att just ta "en öl"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0