fotografens kreativa sida

Kreativa André va igång inatt. Jag hade inte rört min kamera på nästan tre dagar mitt fotosug va som bortblåst, jag va idée lös , tankelös, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, Med tanke på att jag hade en plåtning igår kväll så va det ju ganska viktigt att jag kom igång


Jag tittade på min kamera som låg i min soffa och sov, skulle jag väcka den? Vad skulle jag säga till den? " god morgon kameran jag är inte den minsta kreativ men du och jag ska jobba endå"


Timmarna gick jag scannade nätet efter tänkbara idéer och tankar, från tomma intet fick jag syn på frukt och vatten, Min seglivade fotohjärna vaknade till liv, jag fick idé på idé, strax innan jag skulle möta upp mitt foto offer rusade jag ner till ICA i en vild jakt på röda äpplen samt vindruvor, inhandlat och klart! Rusade upp till blombutiken den söta lilla snälla damen välkomnade mig med ett leende.


" hej jag ska fotografera en ros jag behöver en ros en röd inte så stor men endå lagom" 2 minuter senare stog jag där med en kasse vindruvor, äpplen och en ros i handen, rusade iväg och mötte upp miss N.


Efter en riktig maraton plåtning på nästan 6 timmar va vi klara, mina ögon va trötta, min hjärna va urpumpad, men jag va glad jag hade fått kalasbilder iaf enligt kameran, vad min dator säger om ett par timmar när jag tankar över bilderna är en annan femma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0