min underbara morgon!

Jag vet inte när jag somnade igår natt, jag vaknade i morse runt kvart över 6 av att Morris petade på mina fötter med tassarna nere vid fotändan, jag skulle gå upp 45 min senare och jag hade sovit lite så jag ville sova så mycket jag kunde.

kl kvart i 7 ringer Maria och väcker mig med ett glatt godmorgon godmorgon :) när vi lagt på gick jag upp, tog på mig morgonrocken och hasade ut ur rummet, givetvis så slog jag lilltån i tröskeln. gjorde sådär lagom jätte ont

jag va väl rätt frånvarande när jag skulle göra iordning kaffet, jag går och sätter på tv,n i väntan på det goda morgonkaffet,

när jag hör att det r klart går jag ut i köket och finner att jag inte har hält i nått kaffe utan bara kokat vatten, jag mummlade några svordommar för mig själv och gjorde ett nytt försök, kl 07.20 hällde jag upp kaffet, Morris va på lekhumör och påväg ut i tv,rummet korsar han mellan mina fötter, jag snubblar givetvis till och tappar ut allt kaffe över Morris, kaffeindränkt katt ja tack! efter att ha torkat upp allt och torkat morris får jag äntligen dagens första kopp java.


när jag blivit på bra humör igen så kom nästa olycka, jag trasslar in mig i alla sladdar jag har och får ett lättare flipp, tar mig till duschen, dusch, mer kaffe påklädning, väl iväg ca tio min försenad så går jag upp till bussen, jag möts av två fnittrande 15 åriga tjejer som tittar på mig och ner mellan bena och ännu mera fnitter, jag tittar ner, GIVETVIS har jag gått ut med oknäppt gylf, tur iaf att jag hade snygga boxers

på mig, bussen kommer jag kliver på, bussen är nästan full, men en total tystnad ligger i bussen, ingen säger nånting och ser likgiltiga ut, bara för att göra min morgon fulländad strular såklart bussen som inte kommer iväg. väl på jobbet 5 min sen kan jag andas ut


detta va min underbara morgon!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Alltid lika härligt när allt(läs mycket) går fel :) På nåt sätt känner jag igen mig allt för väl i det du skriver om din morgon. Man kan ju önska att det inte vore så, men det ligger nog i min natur helt enkelt.

2009-01-15 @ 16:23:27
URL: http://johannalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0