Newsflasch! det regnar, MJ är död och jag har penga ångest!

Rubriken är väl sinnesjukt lockande eller vad säger ni?

typisk svensk sommar! det regnar och regnar och regnar lite till, lite sol här och där lite mer regn lite mer åska, lite mer blixt och dunder. lite mer blåst! lite mer regn!  " nemen oj titta där kom solen!!!"  sol sol sol värme värme värme, mörka moln tonar upp sig som om den berömda domedagen är nära, regn regn regn solen tittar fram och värmerekorden duggar lika tätt som myggorna i dalälven!

Typsikt svensson aldrig är vi nöjda! " åååååååååh det är så varmt kan det inte bli svalare?"  molnen tonar upp sig och det börjar blåsa lite " ååååååååh det är för kallt och det blåser för mycket, kan det inte sluta blåsa och bli lite varmare?" vintern kommer " åååååh det är så kallt och äckligt och massa snö kan det inte bli sommar så att vi får lite värme?"

aldrig nöjda ingenting duger håller ni med?

SåMichael Jackson är död! Nyheten slog ner som en bomb i mitt tondöva öra en lagom svettig natt för några veckor sen. jag borde ju självklart ha bloggat om det redan då, Men alla andra skrev ju milslånga hyllningsbloggar till honom så då va det ju inte lika roligt!

Jag va fullständigt övertygad om att detta va stans fetaste PR trick för kommande konserter i London! så jag somnade om i mitt egna svett och drömde om isbjörnar eller nått annat som kan tänka sig att vara kallt.

Jag vaknade upp och undrade om jag hade drömt att denna kung av pop hade dött, jag snickrade iordning en kopp glödhet java och knäppte på datorn, satte mig till rätta och knappade in aftonbladet, mina ögon bländades av textebn att MJ minsan va död, jag satte kaffet i vrångstrupen när jag läste att han faktiskt va dödare än Elvis!

Hur ska man reagera nu? ska man gröva fram alla hans skivor som ligger och dammar i nån låda och spela dom tills öronen trillar av?

Han va ju en helt fantastisk herre måste man ju säga! som pojkspoling så skuttade man ju runt på gårdarna och sjöng hans låtar. nu va han helt plötligt död! undrar när nästa stora VETTIGA artist kommer fram? det lär väl kanske aldrig hända igen tippar jag på!

Nåväl pengaångest va det oxå bloggen handlade om,  jag och min äslkade babe flyttar ju som bekant ihop om några dagar, pengar till hyran plus deposition ska fram 10.000 svenska pengar ska dunkas upp på bordet, det är ganska mycket pengar men endå inte, just nu fattas det en liten slant vilket är ett ganska härligt stressmoment, jag vet att det kommer att lösa sig det är jag 200% övertygad om.

Men pengar gör mig galen, taskigt med pengar kombinerat med trött på jobbet ( vill ha semester) kombinerat med att jag ska flytta kombinerat med att jag är rätt trött just nu resulterar i ångest, denna ångest har väl gått ut en del över min älskade babe tyvärr, har inte vart mig själv den senaste veckan.

Men när vi väl är inflytrtade och klara så kommer det bli bättre än bäst det kommer bli fantalastiskt sinnesjukt jätte bra!

nåväl jag ska ta och trycka i mig en kopp java nu och börja fundera på framtida plåtningar. det va ganska länge sen jag hade en plåtning. det börjar klia en smula i fotofingret och den kreativa delen av hjärnan ( den som inte är bortsupen)

förslag på teman ?
sugen på att bli plåtad?

hör av dig!

   

     


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahahha vilken gammal bild du har hittat. Från ångestnatten i Väsby =D

2009-07-13 @ 12:56:42
URL: http://idajojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0