Utkast: Jag har ...

Jag har skrivkramp och jag har inte ens börjat skriva, har suddat ut den första meningen säkert över tio gånger nu helt galet! Men det är när jag har skrivkramp som jag egentligen brukar skriva bäst för då smattrar bara fingarna på och det kommer endå nått vettigt ur dom :P Det kan antingen bli nån av mina galna upptåg från mina unga år eller helt enkelt mina hamster teorier där jag är fullständigt övertygad om att hamstrar kommer att ta över planeten en vacker dag,

Jag minns nån dag på jobbet för säkert 4 år sen då jag satt och skrev min hamsterterori på 4 A4 sidor, i full exstas över att hamstrarna en dag skulle bli världhärskare, kan en hamster tvinga ett plan att nödlanda kan dom nog fan ta över världen oxå! tyvärr så är min rapport raderad : (

Det kliar galet mycket på ryggen just nu! jag va ute i köket för en stund sen och rotade fram pastasleven ur kökslådan och kliade som en liten galning! ja jag vet att det låter snuskigt med pastasleven men jag diskade den faktiskt efteråt :D

kliar gör det oxå på mina fötter, jag har räknat till ca 15 stiliga myggbett, Jag och min älskling samt våra underbara vänner firade Midsommar i Tierp, hade aldrig vart där så jag kunde nog föresteälla mig en gata med en kiosk och några affärer, mkt riktigt det va så det såg ut när vi kom fram.

men men inte midsommar i tireps city, vi vart upplockade av Jokkes farsa som körde oss 2 mil ut i ingenstans bland kossor, getingar, fästningar, björkar och myggor! myggor till förbannelse! återkommer till dom några rader längre ner!

när vi kom fram till huset mitt i skogen packade vi upp och bäddade in oss i gäststugan innan det va dax för att inleda midsommaren, Min älskling samt Ida och Maria knallade iväg som glada skolflickor och plockade blommor till kransarna medans jag och Jokke drog i oss några snapsar innan vi begav oss ut i skogen utrustade med såg för att fälla midsommarstången.

sen käkade vi midsommarlunch med sill, potatis, lax och massa andra goda tillbehör :D Sen satte Millan igång att fixa kransar till alla :D hon gjorde ett jätte jobb och knåpade ihop krans efter krans, jag och Jokke fixade iordning midsommarstången, den kom dock upp efter kl 23 och då va det inte många som va kapabla till att dansa små grodorna runt den :P Jag va för en gångs skull inte ap plakat utan höll min fylla på en jämn och skön nivå hela kvällen.

Efter en trevlig tillställning va det dags att krypa till kojs, jag, Millan, Maria, ida plus två av hundarna Nixa och stoja delade på några kvadrat stuga, tjejerna snarkade ikapp under natten, lät väl typ som en gammal moppe :P hundarna snarkade oxå :P så sött :D

På morgonen va alla sådär lagom sega ingen stress, dom enda som va stressade va myggorna som vid första bästa tillfälle betedde sig som atackflyg och bombade oss med bett så fort vi inte va redo med fäktande händer. inte ens dom tuffaste doserna av myggmedel får dom jävlarna att ge fan i mig, det kanske är mitt whiskey dränkta blod dom vill åt?

Jag klara mig endå hyffsat bra, min älskling fick dock riktiga myggbettsbölder : ( men det löste sig rätt okej med allergitablett :)

här kommer lite bilder från midsommar : )

          

           

Nu ska jag krypa ner i sängen! men den är rätt tom :S min älskling sover hemma idag så jag får hitta nått som luktar henne som jag kan ligga och hålla om i natt : )

over and out mina vänner sussa sött och sweet dreams och alla annat mysigt som man kan hitta på under natten!


Kommentarer
Postat av: steffie

Gud va roligt ni måste ha haft dom sensaste dagarna ;) Hoppa sni mår bra. Kram steffie.

2009-06-22 @ 22:30:55
URL: http://steffif95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0