André VS SL

I Tosdags förra veckan va jag på G hem från Robban efter lite Fifaspelande och kaffedrickande. När jag kommer upp till blåsut t-banestation känner jag att jag inte borde planka, magkännslan skriker "André det kommer att komma kontrollanter"

Som en god medborgare SMSade jag då min sms biljett för mina sista pengar på mobilen. Men biljetten kom inte fram direkt som den skulle ( SL,s system suger hästballe)


Eftersom tåget kom och jag inte hade nån vidare lust att vänta på min biljett och inte heller nån lust att vänta en kvart på nästa tåg så skuttae jag igenom spärren som en glad liten skolflicka.


Tåget rullar iväg. Vid Gullmarsplan visar det sig att min magkännsla stämde till 110%. På tåget kliver det in 6 st SL kontrollisar och ropar "biljettkontroll!!!" jag känner hur paniken i kroppen växer, min biljett har ju inte kommit fram. Men det borde man ju kunna förklara för dom snälla människorna när dom kommer och kollar. Dom kommer närmare och närmare,

När dom står 2 säten ifrån mig piper det till i mobilen. "phu vilken tur!" tänker jag.


kontrolltjejen kommer fram till mig jag hivar upp mobilen. då kommer smällen!

kontrolltjej " du skickade efter den här biljetten när du såg att vi klev på"

jag " Nej det gjorde jag inte"

kontrolltjej " Jo det gjorde du jag hörde att du fick sms"

Jag " ja biljetten kom ju fram nu erat system är ju inte det snabbaste i världen"

Biljetttjej " den här biljetten är ogiltig för du smsade den när vi klev på"

Jag " VAH??!!!" jag känner hur jag börjar koka innombords

"biljetttjej " ja den är ogiltig och du kommer få betala böter för att du plankar"

jag ( tystnad , djup suck och en konstig min) " men jag har ju betalat för min resa och då ska jag fan inte få böter!!!!!"

Biljetttjej ( tar upp block, inbetalningskort och annat och börjar skriva)


böteslappen låg på 1200 kr! en bot som jag absolut inte tänker betala! jag gjorde rätt, jag hade skickat och fått min biljett, jag hade vart lydig och snäll. Det är sinnesjukt det är inte första gången deras sms system inte funkar. Svar ja jag ska överklaga det här. jag håller på och utformar ett väldigt arg brev till SL jag kommer inte va nådig!

Är det nån mer än jag som råkat ut för det här?


Kommentarer
Postat av: Malin Nyberg

Hej Grabben. Inne på din blogg o läser. Du borde verkligen visa vilken tid du skickade iväg sms:et. Har du kvar de så skriv ner även de när du skickar mail om du inte redan gjort de. Ha de gött Malin N

2009-03-20 @ 09:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0