Citat & händelser på jobbet

Jag sitter inne på kontoret när en av mina anställda kommer in. Vi kan kalla henne för Elsa

Elsa kommer in på kontoret i handen håller hon en sten

Elsa "Hej jag har hittat en sten!"

Jag " ja det finns ju ganska många stenar"

Elsa " ja jag tänkte att stenen kanske tillhörde nån?"

Jag " mhm?"

Elsa Hoppas att ni hittar ägaren till stenen den personen kanske är lessen just nu"


Återigen Elsa

Jag har precis diskat klart när Elsa kommer in i köket från säljrummet

Elsa " Nemen va duktig du är som diskar" ( sägs med gäll smålands röst)

Jag " ja eftersom ingen på detta bygge diskar så tycker jag att det är så kul att diska!!"

Elsa " ah men jag brukar diska det brukar jag alltid göra hemma"

( Elsa ställer ner glaset i diskhon och går därifrån)


En diskution om partykvällar under lunchen


Sara " alltså en gång va det nån kille som försökte sno min Gucci väska alltså han måste ju bara va gay"

Elsa igen under ett kvällspass

Martin kommer in till kontoret. Martin har lite halvlångt hår

Elsa " nemen Martin har du lockat håret? ( gäll smålandsröst)

Martin "tystnad"

Amanda " ja Martin har du lockat håret? du kan få låna min locktång nästa gång" ( skrattanfall)

Martin "tystnad" går ut från kontoret


Jessica efter en hård utekväll

Jessica " alltså den där jävla håriga jävla besten försökte väcka mig imorse"

 Det är så man känner sig ibland :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0