man kan ju alltid testa?

Satt en kväll nere på After efter avslutat arbetspass och snacka lite skit med artendern med en kopp java. på andra sidan baren sitter två tjejer som funderar på om tranbärsjuce och mjölk är gott?


Jag funderade några korta sekunder. Frågade " Men ni kan väl testa då?" "Nej det kan ju va äckligt" fick jag till svars. Ja ja jag bad bartendern hälla upp en skvätt tranbärsjuce och mjölk och blanda om. det såg helt okej ut, luktade helt okej och ja det smakade fan helt okej oxå! Med en skvätt vodka eller nått annat spännande alkoholaktigt så skulle det kanske kunna bli en hyffsad drink, kanske inte den godaste men den skulle funka!



jag har en del konstiga vänner och bekanta. en av dom konstigaste jag har heter Agneta. en riktigt skum liten filur som kommer från Göteborg. Hon kan ringa med jämna mellanrum och fråga om dom mest konstiga saker.

urdrag ur några samtal

Agneta ringer kl 01.00

"Hej jag va nyss nere i tvättstugan och tvättade och när jag öppnade tvättmedelsluckan så flög det in lite tvättmedel i munnen på mig kommer jag att dö nu?"

svar " alltså om det va mycket tvättmedel kanske det inte är så bra. hur mycket va det?

Agneta " ja typ ett litet korn"

Svar "då är det ingen fara"

Agneta är du verkligen säker för jag börjar må väldigt dåligt"

_______________________________________________

Samtal 2

Agneta " André jag har slagit huvudet i skärbrödan ska jag uppsöka läkare?"

Svar " hur i helvete slår man huvudet i en skärbräda?"

Agneta alltså jag skulle skära gurka och då slog jag huvudet i skärbrädan"

svar "blöder du?"

Agneta " Nej men endå"

________________________________________________

samtal 3

Agneta " André jag är typ hypokondriker "

Svar " ja du tror ju väldigt ofta att du är sjuk"

Agneta " ja alltså och nu har jag typ huvudvärk ska jag ta en ipren eller åka till läkaren?"

Svar " gör som du känner"

Agneta " alltså nu så är huvudvärken borta men nu har jag ont i foten"

_____________________________ ___________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0