SUNDSVALL :D

Fredagen den 6e mars va det äntligen dax för mig att lämna stockholm och åka upp till söta Tess i Sundsvall. Efter en massa strul med biljetter så kom jag äntligen iväg. bussresan upp delade jag med massa trevliga folk. strax innan annkomst till Sundsvall så va det bara jag och en karl på runt 40 kvar på nedervåningen på bussen,
 
Han drog upp en stor flaska whisky och två pappmuggar. Innan jag visste ordet av så hade jag en pappmugg framför mig med whisky. " jag antar att du va törstig och du såg ut att behöva en klunk whisky" sa mannen och log. jag njöt. i ca 10 min sammanfattade han sen sin "livshistoria" om vart han hade bott och att han va en man som inte tyckte om folk utan föredrog att bo i skogen :P kul kille


i sundsvall möter Norrlands skönhet upp mig : ) efter lite kramande vandrade vi hem mot henne. sen vart det mys kväll med te och film :) Vi somnade väl rätt så snabbt då båda va rätt trötta efter en lång vecka.


På lördagen så vaknade vi upp ganska tidigt för att bege oss iväg till hennes mamma och låna hennes bil : ) Vi skulle åka ca 10 mil Norrut till Tess gammla skola som är ett naturbruksgymnasium med massa söta, reptiler, kor, får och allt annat spännande som en sån skola innehåller :)


Efter lite kaffe intag begav vi oss iväg. Tess som ganska nyligen tagit körkort körde säkert och bra och jag kännde mig rätt lugn och trygg och hade inte dödsångest en enda gång :D Jag förundrades över den extremt vackra naturen på G upp och kameran gick såklart varm. Solen följde oxå med oss hela vägen :D


Efter nån timmas bilfärd va vi framme :D Tess trånade efter sin sötnos Väs (orm) så vi hoppade glatt in till reptilrummet , kameran gick på högvarv :D Efter lite ormkramande och gulligullande med sköldpaddor så gick vi runt resten av skolan och tittade på söta djur i alla former. för första gången i mitt liv fick jag se en walleby med unge LIVE :D så sjuuuuuukt söta! Efter nån timma begav vi oss iväg mot Sundsvall igen : )


Kvällens plan va att dricka lite öl och chilla :D

Men innan så åkte vi hem till hennes far och tog en snabb fika med hennes far och två bröder, sen va det hockey time så alla försvann rätt snabbt :P Men det va en riktigt trevlig liten tillställning. Sen vidareen i mitt liv fick mata  hem till Tess mamma igen där jag för första gången i mitt liv fick mata ormar :D


väl hemma igen så gjorde vi oss iordning och åkte iväg till Robbin för lite öldrickande och skitsnack : ) Hemma hos Robbin satt hans polare Jon. Vi njöt av showen när dom lirade fotboll på tv,n och kastade härliga glåpord på varandra hela tiden :D


Vart en ganska lugn och städad kväll med skönt sällskap :D


Vi kommer hem runt 1 tiden vet inte riktigt när vi somnar men kl 4 börjar brandvarnaren pipa som tusan! Tess irrar omkring i lägenheten och förstår inte riktigt vad som händer. Jag är ännu mer förvirrad och undrar vafan det ör som låter. jag vill bara få tyst på skiten! Jag slår ner brandvarnaren med en golvmopp, batteriet flyger iväg men den fortsätter tjuta endå!


jag lyssnar lite extra och hör att det inte bara är våran brandvarnare som tjuter, hela huset låter, jag och tess bestämmer oss för att lämna huset, tillsamans med ett 50 tal nyvkana,förvirrade och fulla studenter står vi ute och huttrar en stund innan brandkåren behagar komma. Tydligen va det nån tjej som glömt nått på spisen :P

30 min senare ligger vi i sängen igen och sover som små barn!



Tyvärr så kom söndagen alldeles för snabbt vilket betydde 5 timmar buss tillbaka hem till sthlm : ( Som vanligt njöt jag i fulla drag av min vistelse där uppe :D hoppas att jag får åka upp väldigt snart igen? :D


Bussresan hem va sådär lagom rolig, snökaos gjorde så att vi kröp fram i snigelfart en bra bit, men turligt nog va vi hemma i sthlm ca 40 min försenade bara. jag hade nästan börjat förbereda mig på att få övernatta i bussen :P
 
  

  

  

   

   

  

   

   

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0