VA DET NÅN SOM SA MÅNDAG?

När jag kom in till jobbet va det första jag gjorde va att ringa Sellecta då kaffemaskinen va helt ur funktion. I Fredags va jag en smula trött när jag skulle fylla på grädde. stog i mina egna tankar och hällde när jag kom på att jag stog och hällde i kaffebehållaren.

ingen fara på taket tänkte jag. men kunde inte byta kaffe eftersom jag använt den sista påsen. nåväl igår så fick maskinen flipp och säljarna gick bananas.

Med en tekniker i örat från sellecta som bara garvade plockade jag isär kaffemaskinen i delar och diskade delarna. grädden hade gjort så allt gukkat igen. va en spännande upplevelse. jag lyckades iaf montera ihop skiten. den funkade inte. jag gav upp och gick och köpte bryggkaffe. Mina säljare va i upplösningstillstånd pga kaffebristen.

väl uppe på kontoret igen ringer sellecta kvinnan och säger att jag kan stoppa bryggkaffe i maskinen.... jag plockar återigen isär maskinen. tio min senare funkar den galant! klockrent jag är stört och bäst tänker jag!

det skulle jag inte ha tänkt! tio min senare dog den igen, uppgivet ringer jag sellecta som lovar att skicka en tekniker.
Efter dubbelronden med kaffemaskinen va det dax för ännu en rond med våran gigantiska skrivare. det problemet löstes rätt snabbt:P

under tiden jag fixar med skrivaren ringer min kollega Mickan och säger att hon är sjuk! dubbelpass!!!!! NEJ NEJ jag slapp dubbelpass, Björne täcker upp för mig ett par timmar, så nu sitter jag hemma och ugglar.

jag hatar maskiner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0