VI BÖRJAR BAKIFRÅN!

Vi börjar bakifrån!

bakifrån är alltid trevligt men det är inte den sortens bakifrån jag pratar att. med tanke på att jag inte har bloggat på evigheters evigheter så är det väl lika bra att börja bakifån och ta det man minns bäst helt enkelt eller vad säger ni mina tappra trogna läsare?


Igår när jag vaknade upp va min första tanke att jag skulle fotografera en möhippa åt min vän, men eftersom att hon inte hörde av sig så sket jag i det och planerade om, den nya planen va att ta sig ut till Rågsved och kolla på när Strike Of Ares lirade i rågsved på nån typ "festival" grej eller vad man ska kalla det. jag åkte dit med kameran i högsta hugg för att få bra live bilder på grabbarna. jag packade väskan med kamera och stärkande dryck till grabbarna och begav mig ut i förorten. Är det nått som händer i en förort så är det alltid tonvis av sk "coola förortsungar" som hänger vid scenen så va även fallet nu.'


wow vilken stor kamera du har hur många bilder kan du ta?

varför har du kamera är du fotograf?

kan du ta en bild på mig?

kan du gör det? kan du göra så kan du göra?


miljarder frågor som vanligt när man är ute nånstans med kameran, jag valde helt enkelt att svara med tystnad


Grabbarna drog igång och min kamera gick som alltid varm. en karl från nån lokaltidning ville att jag skulle ta lite najs bilder på bandet som han kunde publicera i tidningen, vilken tidning kommer jag dock inte ihåg, en publicerad bild är alltid en publicerad bild vilket gjorde mig jävligt glad! det är ju en bit på vägen :D mer info om det i nått annat blogginlägg.


när spelningen va slut satte sig några på den lokala krogen oasen vid centrum och intog alkohol, Jag valde att köra den sköna varianten och satte mig med Maria, Jokke, Lollo och fredde och några till och chillade med lite öl i en park. parkhäng i solen med massa glada sköna människor är alltid härligt! vi kom fram till att vi skulle köra en lättare fest på kvällen utomhus. Men med tanke på den tilltagande blåsten så skulle detta avblåsas.


senare på kvällen kom Johanna hem till mig vi satt och snackade skit och kolla på babben o co och drack vin och öl, Miss hemlig som befann sig på annan ort började smsa mig och skrev en himmla massa gulliga ocrh söta sms som jag blev alldeles varm i kroppen av : ) För att inte avslöja allt för mkt för mina kära bloggläsare så skriver jag miss hemlig tills både hon och jag vet vad som händer : ) jag hoppas ju såklart på det bästa :D


Ute i Vällingby sitter mina vänner Johan och Stork och filosoferar om vad dom skulle hitta på, dom tycker jag och johanna ska åka ut till Vällingby och ha en skön soft kväll med gitarr spel och sång och ölande. sagt och gjort, jag packade väskan full med godsaker och självklart kameran. vi beger oss iväg på den långa resan på ca 30 min, vi möter upp en halv lullig jessica och åker iväg.,

jag och Miss hemlig fortsätter såklart att smsa under kvällens lopp, Väl ute hos Stork och johan i vällingby så sjunger vi, spelar gitarr och har det allmänt trevligt, jag och miss hemlig kommer fram till att det kanske finns kännslor från båda håll och att det kanske kan va värt att satsa på : )

underbart ! :D


klockan sent inatt va det dax att packa ihop sig själv och åka hem, Jovhan, johanna, jesse och jag begav oss iväg mot tuben, där vi träffade på lite sköna människor som vi spenderade 12 minuter med drack whisky och snacka massa skit, tuben kom jag, johanna och en annan tjej klev på som vi hookade upp med och hade säkert nått givande samtal, fyllesnack om livet på tuben en sen lördagsnatt is the shit! Jag glider av vid odenplan, johanna fortsätter vidare mot gamla stan, väl hemma i sängen smsar jag och miss hemlig lite mer :D jag somnar som ett litet barn på julaftonskvällen med ett glatt leende på läpparna.


en helt underbar dag! om ett par timmar kommer miss hemlig hit till kontoret :D jag tänker minsan ge henne en riktigt blöt puss :D


här kommer lite bilder från gårdagen :D

              

      

     

      

           

     


Kommentarer
Postat av: Tess

Du vet kanske redan att du och den s.k. "miss hemlig" är båda två fruktansvärt dåliga på att "hålla det lite hemligt"? ;) Alla som läser din blogg, eller hennes, eller på facebook vet redan vem hon är darling ;) försök inte ens.

keep on rollin'!

2009-05-10 @ 18:43:16
Postat av: Heidi

hahaha..ja det e ju inte så svårt att veta vem miss hemlig är haha

önskar er all lycka =))

2009-05-10 @ 19:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0